Začátek sezony se nezadržitelně blíží. V tomto období byli fanoušci Baníku zvyklí na to, že jim klub nabízel možnost koupě permanentní vstupenky. Po dlouhém přemýšlení a zvážení všech možných situací, které by mohly během sezony nastat, se vedení A-týmu Baník rozhodlo, že na sezonu 2020-21 permanentky do prodeje nevydá. „V současné situaci bohužel nejsme schopni zaručit, že se odehrají všechna utkání. Musíme brát v úvahu, že jakýkoliv zápas může být kvůli onemocnění v našem týmu nebo v týmu soupeře zrušen,” říká manažer A-mužstva Martin Vyrůbalík.
Ceny vstupného na domácí zápasy Baníku
Za vstupenku na přípravné zápasy zaplatí fanoušci stejně jako v minulých sezonách 20,- korun. Cena vstupného na mistrovské zápasy v základní části se po dvou letech mírně navyšuje, místo 40,- korun bude nově stát vstupenka 50,- Kč.
Vstupenka na první kolo playoff, tedy na čtvrtfinálové duely, bude stát 60,- korun. S každým dalším kolem se cena vstupného navýší o deset korun. Cena všech vstupenek je včetně DPH.
Přípravné zápasy | 20,- Kč |
Základní část | 50,- Kč |
Čtvrtfinále playoff | 60,- Kč |
Semifinále playoff | 70,- Kč |
Finále playoff | 80,- Kč |
Letos bez permic
Nebylo to snadné rozhodování. Fanoušci v Hodoníně jsou na možnost koupit si permanentní vstupenku zvyklí a nemalá část z nich také tuto možnost v posledních dvou letech využila. „Víme, že permanentky jsou mezi fanoušky oblíbené. Už proto, že se díky nim vyhnou nákupu vstupenek před každým zápasem. My jsme se navíc snažili, aby byla cena permice pro fanoušky motivační. V tom samém duchu jsme chtěli nastavit cenu i letos,“ uvědomuje si Martin Vyrůbalík.
Fanoušci Baníku jsou jedním z hlavních z hlavních „sponzorů“ klubu, zisk ze vstupného činí nezanedbatelnou část klubového rozpočtu. „Nákupem permanentky nám fanoušci vyjadřují důvěru a fanouškovskou podporu, zároveň nám ale také pomáhají před startem sezony s naplněním rozpočtu. Ze všech těchto důvodů bylo rozhodnutí, že letos fanouškům permanentky nenabídneme, opravdu hodně složité,“ říká.
Co nakonec převážilo všechny zmíněné argumenty? Odpověď je jednoduchá – koronavirus. „V současné situaci bohužel nejsme schopni zaručit, že se odehrají všechna utkání. Musíme brát v úvahu, že jakýkoliv zápas může být kvůli onemocnění v našem týmu nebo v týmu soupeře zrušen. V tom případě by pak fanoušci, kteří si zakoupí permanentku, byli naopak znevýhodněni,“ vysvětluje důvody svého rozhodnutí.
Klub tak v letošní sezoně vydá pouze omezený počet takzvaných „volných vstupenek“. Ty obdrží naši partneři a sponzoři, kterým klub každoročně poskytuje za jejich finanční podporu permanentky zdarma.
Návrat ke starému systému vstupenek
Před loňskou sezonou se SHKM rozhodlo, že nabídne fanouškům pohodlnější možnost nákupu vstupenek, a proto navázalo spolupráci se společností Deep Vision, která provozuje systém Enigoo. „Tento systém nám umožňoval prodej vstupenek on-line, čímž se fanoušci mohli vyhnout čekání ve frontách u pokladen,“ objasňuje hlavní výhodu systému manažer A-mužstva Martin Vyrůbalík.
Přesto, že nákup on-line byl opravdu snadný a rychlý, nenašli si fanoušci Baníku během uplynulé sezony v nákupu vstupenek přes internet oblibu a prodeje přes aplikaci byly minimální. „K tomu, abychom mohli systém provozovat, museli jsme si pronajmout pokladnu a QR čtečky, což pro nás byly náklady navíc. Kdyby byl mezi fanoušky o tento prodej větší zájem, a viděli bychom tak, že to má smysl, tak bychom v on-line prodeji určitě rádi pokračovali. Po důkladné analýze jsme ale dospěli k závěru, že v on-line prodeji pro tuto chvíli dál pokračovat nebudeme,“ osvětluje Vyrůbalík.
SHKM Hodonín se tak po roce vrací ke klasickému prodeji vstupenek, na který jsou fanoušci v Hodoníně dlouhá léta zvyklí. Vstupenky bude možné zakoupit v pokladnách zimního stadionu vždy už zhruba hodinu před začátkem utkání.